355804 работ
представлено на сайте

Контрольная Английский язык (контрольная работа 3,4), номер: 261600

Номер: 261600
Количество страниц: 21
Автор: marvel5
390 руб.
Купить эту работу
Не подошла
данная работа?
Вы можете заказать учебную работу
на любую интересующую вас тему
Заказать новую работу
essay cover Английский язык (контрольная работа 3,4) , КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА № 3
Кино: его прошлое, настоящее и будущее
Задание № 1. Прочитайте следующий текст о первых немых фильмах
...

Автор:

Дата публикации:

Английский язык (контрольная работа 3,4)
logo
КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА № 3
Кино: его прошлое, настоящее и будущее
Задание № 1. Прочитайте следующий текст о первых немых фильмах
...
logo
144010, Россия, Московская, Электросталь, ул.Ялагина, д. 15А
Телефон: +7 (926) 348-33-99

StudentEssay

buy КУПИТЬ ЭТУ РАБОТУ.
  • Содержание:
    КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА № 3
    Кино: его прошлое, настоящее и будущее
    Задание № 1. Прочитайте следующий текст о первых немых фильмах
    Упражнение 1. Ответьте на следующие вопросы:
    1. Why did the audience of silent movies appreciate them so much?
    2. What makes the author think that the first movies provided the audience with a sort of escape from reality? Do you agree with this point of view?
    3. Why does the author call the first cinema houses “Cathedrals of Light”? Do you think that this comparison can be applied to modern cinema houses?
    4. Are there many people nowadays for whom cinemas is a favorite pastime? Can we claim that cinema is still the most powerful cultural influence exceeding even the press?
    5. Do you think that the advent of sound killed the silent movies?
    Упражнение 2. Объясните, что автор подразумевает под следующим:
    1. The films have gained a charm and other worldliness with age but, inevitably, they have also lost something. What have the films gained? Are their achievements mainly associated with the progress of science and technology? What have they lost?
    2. The impression they made when there was no rival to the moving picture was more profound, more intense compared to the easily accessible pictures of today.
    Упражнение 3.
    There are three main functions of the silent movies singled out by the author in this extract. Pick them out and enlarge on them. Do you think that these functions are performed by modern films as well?
    Задание № 2. Прочтите текст, чтобы получить информацию:
    Упражнение 1.
    In this text the author singles out several periods in the development of British cinema. What are they? What are the basic characteristics of each period?
    1. Are you familiar with the Soviet films of the 30s, 40s and 50s? What was characteristic of them?
    2. Were all these films realistic or did some of them idealize, romanticize and glorify reality?
    3. In what way can the films reflect the values of the society?
    4. Do you think that most of the films carry an ideological message? Should they serve as an instrument of shaping public opinion?
    . What is characteristic of the latest Russian films? Don't you find them sometimes shocking in their portrayal of reality?
    Упражнение 3
    What kinds of films do you know?
    Упражнение 4
    Recollect a few screen adaptations of well-known novels and stories and speak of the artistic value of the screen versions.
    Упражнение 5
    What film is known to be the greatest hit of the season?
    Упражнение 6
    Do you like crime films? Give your reasons.
    Упражнение 7. Переведите следующие предложения на английский:
    1. Я вчера пришел в кино в надежде посмотреть новый художественный фильм, который пользуется таким успехом, а вместо него показали 3 мультфильма. Сначала я был разочарован, но должен признаться, что мне понравилось эти мультфильмы. 2. Мне было приятно, что меня пригласили на просмотр. Я люблю научно-популярные фильмы. 3. После хроники показали шведский фильм, но, к сожалению, он не дублирован на русский язык, а я сидел так далеко, что не мог читать титры. 4. Голливуд был никому неведомым пригородом Лос-Анджелеса до 1911 года, когда одна кинокомпания начала снимать там фильм за фильмом. 5. Этот фильм - экранизация одного из рассказов Чехова. 6. Когда режиссер, оператор, сценарист и 2 исполнителя ведущих ролей выступили перед началом сеанса, они были тепло встречены зрителями. 7. На кинофестивале показывали и вестерны, и фильмы ужасов, и комедии, но всем им я предпочел мюзикл "Оливер" - экранизация Оливера Твиста. Это было потрясающе! 8. Этот фильм мастерски сделан и очень интересен по тематике. 9. Мне очень понравилось массовые сцены в фильме "Король Лир". И режиссура, и операторская работа великолепны.
    Задание № 3. Прочитайте данный текст
    В) Переведите текст на русский:
    С) Прокомментируйте, выделенные курсивом части текста:
    Had been more carefully removed from it than the wildest of Mr. Disney’s fancies – do not correspond to reality
    In a seaside resort that was probably on Venus – impossible understand where
    Men with everything at their fingertips… – to have the material resources, but not the talent
    D) Дайте краткую критическую рецензию на фильм, описанный в тексте:
    The storyline of the given film is not realistic. The main characters are poor young man pretending to be a millionaire and rich girl pretending to be a manicurist. The film is made professionally, but it has not soul.
    Задание № 4. Прочитайте следующий текст:
    Обучающие фильмы на уроках: необходимость или ... помеха?
    Упражнение 1. Перечислите все «за» и «против» использования фильмов в обучении иностранным языкам:
    Упражнение 2. Ответьте на следующие вопросы:
    1. Can you name the films that are in common use at our secondary schools? 2. What do you think of the cartoon loop-films for the junior forms? 3. Did you use any audio-visual aids during your school practice? 4. If so, describe the techniques you used
    1. There are a lot of films were shown at our school, but I don’t remember their names. 2. I think that cartoon loop-films are the best audio-visual means for the junior forms. 3. Yes, I use audio-visual aids. 4. Most of all I use feature films and cartoons.
    Упражнение 3.
    Tell a visiting school teacher from Great Britain/the United States how teaching films and audio-visual aids in general are used in foreign-language teaching in this country
    Упражнение 4. Дополните следующие предложения:
    КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА № 4
    Текст «Остерегайтесь любви», написанный Джорджем Майклом
    Упражнение 1. Переведите следующие речевые модели. Приведите 5 примеров с каждой из них.
    1) Who are you to question the wisdom of this teaching? Who is he to raise his voice against public opinion? Who am I to doubt the truth of this saying? Who are they to ignore the traditions of the community? Who is he to despise his elders? Who are you to criticize acknowledged scientists? Who am I to doubt the value of his experience?
    Упражнение 2. Замените выделенные курсивом части текста эквивалентами из текста.
    Упражнение 3. Найдите в тексте английские эквиваленты следующим словам
    Упражнение 4. Ответьте на следующие вопросы:
    1. How are people taught to avoid or cure dangerous disease? 2. How are they encouraged to catch more dangerous disease? 3. What are the main symptoms of this disease? 4. What does the overwhelming majority of novels or magazine stories teach you? What are you expected to believe? 5. What should love not be confused with? 6. Why does the author believe that love should be kept out of marriage? What makes a person in love incapable of making the right choice? 7. Is one likely to make a lucky or at least acceptable choice? 8. How soon and why may one discover he (she) has made a blunder? 9. What does the author suggest?
    Упражнение 5. Перескажите текст, используя следующие слова и фразы:
    A) By means of, to avoid, to cure, at the same time, the major part, almost all the films etc, to persuade, to catch a disease, main symptoms, germ, silly, commonplace, witty, original, stupid, humiliating, enchanting, disarmingly innocent, to flirt, to apologize, to misbehave, overwhelming majority, mental, ailment, glorious, desirable, to question, high authorities, to inhabit.
    B) Intelligible, constantly, to confuse, to be keep out of, to be supposed to, incapable of, silliness, affectation, selfishness, human attributes, deaf, gramophone records, blind, illiterate favorite, a great number of, to make a lucky shot, rousing march, or else, a game of billiards, to be terribly fond of, excite, criminal offence, desert island, to send to quarantine, to abolish.
    Упражнение 6. Выберите подходящее слово:
    Качество, признак, свойство (quality – attribute – property):
    Неграмотный, неосведомленный (illiterate – ignorant):
    Возникать, поощрять (to incite – to encourage):
    Путать, смешивать (confuse – mix):
    Упражнение 7. Найдите в тексте отрывки, где автор рассуждает: а) любовь – это помеха, которая часто затмевает зрение и не дает человеку рассуждать здраво при выборе жены (мужа); б) автор не всегда пессимистичен: он верит, что всегда есть шанс, хоть и небольшой, что вы не ошибетесь, действуя в слепую, и ваш выбор может быть более или менее приемлемым.
    Упражнение 8. Выберите одну из предложенных ниже тем и напишите по ней эссе:
    1. Может ли счастливый брак основываться на одной любви или нужно учитывать и другие соображения.
    2. Дайте примеры из литературы, описывающие а) союзы, основанные на любви, которой уже нет; б) брак по расчету, что ведет к взаимному уважению; в) любовь, которая длится до конца жизни одного из супругов; г) любовь, которая приводит к трагедии.
    3. Любовь с первого взгляда (за и против).
    4. Что вы думаете об авторской точке зрения.
    Тема 1:
    Упражнение 9. Дайте свободный перевод следующего текста с использованием приведенных ниже слов:
    Loving husband
logo

Другие работы