352717 работ
представлено на сайте

Контрольная Английский язык, 3 контрольные работы, номер: 288149

Номер: 288149
Количество страниц: 37
Автор: marvel10
390 руб.
Купить эту работу
Не подошла
данная работа?
Вы можете заказать учебную работу
на любую интересующую вас тему
Заказать новую работу
essay cover Английский язык, 3 контрольные работы , "Контрольная работа № 1
Text 1. My University - Moscow State University of Printing Arts named after Ivan Fedorov.
1. Read t...

Автор:

Дата публикации:

Английский язык, 3 контрольные работы
logo
"Контрольная работа № 1
Text 1. My University - Moscow State University of Printing Arts named after Ivan Fedorov.
1. Read t...
logo
144010, Россия, Московская, Электросталь, ул.Ялагина, д. 15А
Телефон: +7 (926) 348-33-99

StudentEssay

buy КУПИТЬ ЭТУ РАБОТУ.
  • Содержание:
    "Контрольная работа № 1
    Text 1. My University - Moscow State University of Printing Arts named after Ivan Fedorov.
    1. Read the text
    (Прочитайте текст)
    ESSENTIAL VOCABULARY
    2. Learn the Words and Word Combinations
    (Выучите эти слова и выражения)
    Все последующие задания выполняются письменно
    3. Make the written translation of the part of the text marked in italics
    (Сделайте письменный перевод отрывка текста, выделенного курсивом).
    4. Choose the answer to the following questions
    (Выберите верный ответ на следующие вопросы):
    1. What is higher education?
    a) the primary education;
    b) the education at the university;
    c) the secondary education;
    d) the education at school.
    2. Who is the head of the university?
    a) dean;
    b) rector;
    c) department;
    d) faculty.
    3. How many terms are in academic year?
    a) two;
    b) three;
    c) one;
    d) four.
    4. When was the Moscow State University of Printing Arts founded?
    a) In 1927;
    b) in 1930;
    c) in 1987;
    d) in 1997.
    5. How many specialities are trained at the MSUPA?
    a) twelve;
    b) thirty;
    c) nineteen;
    d) six.

    5. Match the two halves of the phrases:
    (Соедините две половины выражений)
    6. Translate the resulting expressions into Russian.
    (Переведите письменно полученные выражения на русский язык)
    7. Find the statement true or false
    (Определите, верно или ложно утверждение одним словом):
    8. Complete the sentences with correct endings
    (Выберите верную концовку предложений):
    1. The history of the university has begun from organizing:
    a) Moscow and Leningrad departments.
    b) the Higher Arts and Technical studies.
    c) the Moscow State Academy.
    2. The educational process is conducted by the stuff of :
    a) 43 departments.
    b) 19 specialties.
    c) 1500 students.
    3. In the period of its existence, the university has graduated more than 60 thousands experts:
    a) for the printing industry.
    b) for the agriculture.
    c) for medical service.
    4. Constant attention is paid to the holding of additional:
    a) western countries.
    b) practice training.
    c) educational programs.
    5. Education is a process through which:
    a) the practical training is held.
    b) knowledge and skills are developed.
    c) high speed production is kept.

    9. Find the equivalents to the Russian words and phrases in the text
    (Найдите в тексте эквивалентные слова и выражения):
    10. Use the verb in correct grammar form
    (Используйте глагол в нужной форме):
    Контрольная работа № 2
    Text 2. Computers in the modern world.
    1. Read the text
    (Прочитайте текст)
    ESSENTIAL VOCABULARY
    2. Learn the Words and Word Combinations
    (Выучите эти слова и выражения)
    Words and Word Combinations
    Все последующие задания выполняются письменно
    3. Copy from the text the sentences with the words and word combinations of essential vocabulary and translate them into Russian. (Найдите и выпишите из текста предложения со словами и выражениями из предыдущего задания и переведите их на русский язык)
    4. Choose the answers to the following questions
    (Выберите ответы на следующие вопросы):
    1. Are the computers far more efficient than human beings?
    a) Yes, they are;
    b) No, they are not;
    c) I don't know;
    d) Aren't they?
    2. What is a computer mouse?
    a) a type of small animal that has long front teeth;
    b) an input device;
    c) traditional letterpress;
    d) raised printing elements.
    3. What is machine code?
    a) a special type of printing;
    b) embroidered artwork;
    c) the only language computers can understand directly;
    d) foreign language.
    4. What is the Internet?
    a) an application program;
    b) an indirect printing technology;
    c) a magnificent global network;
    d) computer software.
    5. What is pixel?
    a) the result of a visual display;
    b) the smallest unit of an image on a computer screen;
    c) the screen resolution;
    d) the screen printing.

    5. Match the two halves of the phrases:
    (Соедините две половины выражений)
    6. Translate the resulting expressions into Russian.
    (Переведите полученные выражения (из упр. 5) на русский язык письменно)
    7. Fill in the gaps with an appropriate word or phrase from the box:
    (Заполните пропуски словами из рамки):
    8. Put the verbs in brackets in appropriate form of continuous tense
    (Употребите глаголы в правильной грамматической форме продолженного времени):
    9. Find in the text the English equivalents to these Russian words:
    (Найдите в тексте английские эквиваленты следующих слов)
    10. Transfer the sentences from passive voice into active:
    (Преобразуйте предложения из страдательного залога в действительный):
    Контрольная работа № 3
    TEXT 3. The greatest developments of mankind
    1. Read the text
    (Прочитайте текст)
    ESSENTIAL VOCABULARY
    2. Learn the Words and Word Combinations
    (Выучите эти слова и выражения)
    Все последующие задания выполняются письменно
    3. Copy from the text the sentences with the words and word combinations from essential vocabulary and translate them into Russian. (Найдите и выпишите из текста предложения со словами и выражениями из предыдущего задания и переведите их на русский язык) 4. Choose the answers to the following questions
    ( Выберите ответы на следующие вопросы):
    1. What is sundial?
    a. the use of conventional typesetting machines;
    b. the special tool for timekeeping;
    c. the quality;
    d. the completeness and correct location.
    2. What was invented by Johannes Gutenberg?
    a. the designed blocks of text;
    b. press proofing process;
    c. the way the films are used;
    d. a method of printing.
    3. What country was a hotbed of optic development?
    a. Germany;
    b. Holland;
    c. Hungary;
    d. Denmark.
    4. Is the dynamo based on a discovery made by the British scientist Michael Faraday?
    a. Yes, it is;
    b. No, it isn't;
    c. I don't know;
    d. I am not sure.
    5. What was called the penicillin?
    a. a bacteria;
    b. an infection;
    c. a mould;
    d. a disease.

    5. Match the two halves of the phrases:
    (Соедините две половины выражений)
    6. Translate the resulting expressions into Russian.
    (Переведите полученные выражения на русский язык письменно)
    7. Find the statement true or false
    (Определите, верно или ложно утверждение):
    8. Complete the sentences with correct endings
    (Выберите верную концовку предложений):
    1. The achievement of artificial timekeeping has reverberated throughout:
    a) cultivation;
    b) civilization;
    c) curriculum.
    2. For thousands of years the dissemination of knowledge was limited to:
    a) text input;
    b) magnetic field procedures;
    c) word of mouth and extremely costly manuscripts.
    3. Michael Faraday found that moving a coil of wire through a magnetic field produces:
    a) magnetic field.
    b) electric current;
    c) weightlessness.
    4. Alexander Fleming noticed identified mould as coming from:
    a) the penicillium family;
    b) the antibacterial family;
    c) the infection family.
    5. It is possible to implant different microchips directly:
    a) in the muscle;
    b) in the nerve;
    c) in the brain.

    9. Word building (Словообразование).
    With some words it is possible to create several new words by adding suffixes. Look at the examples and complete the table below, using a dictionary. Give the translation.
    (Заполните, где возможно, пропуски в таблице и дайте перевод полученных слов. Пользуйтесь словарем.)
    10. Find the equivalents to the Russian words and phrases in the text
    (Найдите в тексте эквивалентные слова и выражения):
    "
logo

Другие работы